Bilboardy. Jeden za druhým. Je ich plná Bratislava. Žiaľ, nie je jediným mestom, ktorá trpí týmto neduhom. Bilboardy, reklamné stojany, digitálne reklamy v autobusoch v električkách. Mestá ale aj dediny, všetko je preplnené reklamou. Oblepené sú stĺpy, lampy. Na autobusovej zastávke je rozpis spojov prelepený reklamov na novo otvorený FC Barcelona shop. Počas prechádzky po starom meste dostanem do ruky leták, reklama na najlepší Bratislava guide.
Moja otázka znie, nedá sa to aj inak? Rozumiem všetkým obchodom, turistickým sprievodcom a iným na reklame závislým podnikateľom, že si potrebujú zohnať zákazníkov. Myslím však, že by sa to dalo robiť s prihliadnutím na estetično nášho mesta. Prajem si len, aby sme si neoblepili celú Bratislavu, celé Slovensko a rovno celý svet. Pripomína mi to izbu teenagera, ktorý si necháva voľný neoblepený priestor asi len na okne, aby mu tam prechádzalo aspoň nejaké denné svetlo. Alebo staré posilňovne oblepené tými nevkusnými plagátmi z kulturistických časopisov. Respektíve továrne, dielne, šatne a iné miesta, kde maskulinita preteká všetkými otvormi a v čisto mužskom kolektíve sa ženy objavujú aspoň na stenách a to veľmi sporo odeté a len z tých najzaujímavejších časopisov. Proste chcem tým povedať, že je to nevkusné a zabíja to všetku krásu naokolo. A naozaj myslím, že by sa to dnes v dobe online reklamy dalo robiť inak. Aj tak je tá online reklama najúčinnejšia a dovolím si tvrdiť, že všetko ostatné sa v podstate míňa účinkom. Reklám a bilboardov na uliciach je toľko, že to človek už ani nie je schopný vnímať a poctivo selektuje, inak by sa z toho zbláznil.
Existujú však nejaké opatrenia, obmedzenia dané mestom alebo štátom v našej krajine? Alebo si naozaj môžeme oblepiť celú krajinu, hlavne, že si za to dotyční zaplatia? Existujú krajiny kde to funguje. Dá sa to určite inak aj u nás a ja dúfam, že sa to pohne správnym smerom.